Dietetyka

W podążaniu do celu

Jak to jest z tym wyznaczaniem celu? Ile razy udało Ci się wytrwać w swoich postanowieniach? Ile razy się poddałeś/poddałaś? Odpowiadając na te pytania zastanawiasz się, co takiego się wydarzyło, że cel nie został zrealizowany? Być może za wysoko postawiłaś/postawiłeś poprzeczkę…ale zabrakło Ci motywacji…a może cel był nierealny…

Powodów może być wiele, ale tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie. W gubieniu zbędnych kilogramów ważne jest aby wyznaczyć sobie cel, który będzie realny. Taki, który jesteś w stanie osiągnąć w wyznaczonym przez sobie terminie. Nie obiecuj sobie wiele, działaj i nie odkładaj na później. Postaw na 3-4 kilogramy w ciągu miesiąca. Nie katuj się codziennymi treningami, bo po tygodniu stracisz motywacje. Na początek wpisz w kalendarz 2 treningi.

Ćwicz wedle swoich możliwości i upodobań. Możesz zacząć od szybkich spacerów, basenu czy jazdy na rowerze. Jeśli lubisz tańczyć, tym bardziej zapisz się na Zumbę. Połączysz przyjemne z pożytecznym.

A co z dietą?

Nie od razu Rzym zbudowano. Tak samo Ty nie zmienisz wszystkich nawyków żywieniowych w 100%. Zacznij od regularności. Wprowadź 4-5 posiłków mniej więcej o stałej porze. Zamień biały chleb na chleb żytni na zakwasie lub na pieczywo gryczane. https://100natura.pl/chleb-samo-zdrowie-czy-samo-zlo/ (zachęcam do przeczytania)

Zrezygnuj z słodzonych soków, żywności przetworzonej, słodyczy i białej maki. Słodkie napoje zastąp wodą mineralną. Zamiast cukru użyj ksylitolu. Wprowadzenie kilku małych zmian może spowodować duże rezultaty. To co zaczynasz od wprowadzenia zmian od dziś…może spacer? A może zamiast batonika jabłko?

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *