Dietetyka

Czy lody można jeść na diecie?

 

Lato zbliża się wielkimi krokami. Na zewnątrz robi się co raz cieplej. Jest to też czas kiedy zaczynamy planować wymarzony urlop. Dla większości osób jest to czas relaksu, odpoczynku i “błogiego nic nie robienia”. Jednak jest gro osób dla, których wyjazd wiążę się ze stresem związanym z dietą. Zwłaszcza tym, którym udało się zgubić nadprogramowe kilogramy. 

Wtedy głowę zaprzątają nam myśli “co z dietą?” ” czy muszę z wszystkiego zrezygnować ?”  “czy mogę sobie na coś pozwolić?”. 

Co nas kusi na wakacjach?

W trakcie upalnych dni najczęściej mamy ochotę na chłodzące napoje, lody, gofry, koktajle, owoce. Często też pojawiają się kolorowe drinki, które w opcji all inclusive są dostępne przez cały dzień, a barmani dają upust fantazji. 

Jednak największą pokusą są lody! Budki z lodami w nadmorskich kurortach wyrastają jak grzyby po deszczu.

Mamy lody naturalne, włoskie, amerykańskie i ostatnio pojawiły się lody wegańskie. Z racji zawodu najczęściej zatrzymuję się przy lodach naturalnych. Należy jednak pamiętać, że  lody  “naturalne” nie oznaczają, że są to lody zdrowe i można je jeść bez ograniczeń. Zgadzam się, że większość lodów naturalnych ma lepszy skład niż lody kupione w markecie. Jednak nadal to cukier i spora ilość kalorii.

Czy można jeść lody na diecie?

Oczywiście, że TAK! Nie jestem zwolennikiem trzymania restrykcyjnej diety w trakcie naszego wymarzonego urlopu. Okazać się może, że długo wyczekiwane przez nas wakacje okażą się katorgą dla nas samych – nie wspominając już o naszych towarzyszach. Wychodzę z założenia, że w wakacje możemy od czasu do czasu zjeść produkty, których unikamy na co dzień.

Jakie lody wybierać by nie przytyć?

Należy pamiętać, że nie tylko od lodów przybieramy na wadze! Na to składa się wiele czynników. Między innym pozostałe pokusy, takie jak kolorowe napoje, słodkie przekąski i kuszące drinki. Również ma na to wpływ charakter naszych wakacji, czy stawiamy na zwiedzanie czy na typowy “plażing”.

Kilka zasad, które sprawią, że wakacje będą przyjemne i nie wrócisz do domu z “nadbagażem”:

  • zdecyduj się na jedną pokusę  w ciągu dnia
  • jeśli wybierasz lody, postaw na sorbety
  • zamiast wafelka wybierz pojemniczek
  • zamiast trzech porcji – zjedz jedną
  • jeśli pokusa będzie silniejsza i porcja będzie większa – poruszaj się troszkę! Spacer, basen, rower czy też wieczorny jogging po plaży.

Tytuł tekstu jest przewrotny “czy można jeść lody na diecie?”, ponieważ lody kuszą nas nie tylko na urlopie, ale przez cały okres letni. Zasady jakimi należy się kierować, zawsze są takie same.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *